AnnekeGerard.reismee.nl

Jong in Nieuw Zeeland

Vrijdag 30 maart 2012

Jong in Nieuw Zeeland/Zuidereiland,

Wat maakt deze reis anders dan andere reizen? Het reizen met Remko, Josine en de kleinkinderen. Dat zorgt ervoor dat we andere activiteiten kiezen op onze reis op het Zuidereiland. Met z'n tweeën zouden we sommige dingen echt niet doen; het geeft ons weer het gevoel dat we jong zijn. Een paar voorbeelden? Op onze rondreis maken we meestal gebruik van Top 10 campings die allerlei faciliteiten hebben. Als we op de camping aankomen weten we meteen of er een saaie, leuke of te gekke speeltuin is. In Queenstown, de avonturenstad waar je superspannende sporten kan beoefenen zoals bungee-jumpen ( het is daar uitgevonden), een jet-boattrip of een skyline gondola was geen speeltuin. Nou dat vonden ze maar niks. 's Middags maakten we een ritje met de gondel naar de top van de berg om van de adembenemende vergezichten te genieten. Boven aangekomen kon je met ‘n karretje (+ helm op) een stuk downhill racen. Wij lieten ons ook uitdagen en scheurden als volleerde coureurs naar beneden. In Hokikita aan de westkust van het Zuidereiland hebben we de Fox Glacier bewonderd. Het is een indrukwekkend mooi gebied en je kon heel dichtbij de gletsjertong komen. Op weg naar de gletsjer moesten we af en toe een bergriviertje oversteken. Dat gaat dan springend van kei naar kei en ook nog proberen geen natte voeten te krijgen. Je snapt wel dat dit wel om enige behendigheid vroeg. Dat vonden kleinkinderen natuurlijk weer spannend. Na een paar dagen gingen we weer voor een lange rit op weg naar Hammer Spring. Onderweg hebben we nog wel een paar stops gemaakt om Nieuw Zeelands nationale symbool, de KIWI, in het echt te zien en ook om de pancake rocks met de spuitende waterfonteinen te zien. Je moet het gezien hebben; uitleggen is moeilijk. Gisteren en vandaag hebben we genoten van de heetwaterbronnen (tussen de 35 en 40 graden). Dit keer voegden wij ons bij de senioren, die in groten getale genoten van de geneeskundige bronnen (stonk wel een beetje naar zwavel). Remko, Josine en de kinderen lieten zich verleiden door de supersensationele waterglijbaan. Morgen gaan we een boottocht maken om met de dolfijnen te zwemmen. ‘s Ochtends om 6 uur moeten we ons al melden. We zijn benieuwd of we de dolfijnen kunnen vinden. Tegen de avond vertrekken Remko, Josine en de kinderen naar China. Wij gaan onze Nissan Sunny inleveren en gaan dan een camper ophalen. Daarmee rijden we naar het Noordereiland. Maar eerst bezoeken we nog het Abel Tasman National Park dat op de noordkant van het Zuidereiland ligt.

We kijken terug op fijne tijd en vonden het zeer bijzonder om deze weken met elkaar op te trekken. We hebben intens genoten van onze kleinkinderen die voortdurend bezig zijn om van alles te leren: ze spotten vogels (wisten vaak eerder dan ons de naam van de vogel), zochten in boekjes bomensoorten op en gingen op zoek naar plaatjes in boekjes om waarnemingen te verifiëren. Ook de achtergrondinformatie over hoe een vulkaan werkt of hoe een gletsjer ontstaat vinden ze boeiend. Ook leren ze steeds meer Engelse woorden. We zijn best een beetje trots op hun ouders die met hun kinderen de wereld ontdekken en nieuwe uitdagingen aangaan.En voor ons komen er nu ook weer nieuwe uitdagingen.

Intussen gaat op de Ashanti school for the deaf in Ghana de bouw aan de slaapzalen door. We hebben regelmatig e-mailcontact met onze projectleider voor de bouw Jan Quak. Op de website van SOKPO http://www.sokpo.nl/ zijn de laatste foto's geplaatst. Groetjes Anneke en Gerard

Vanmorgen met de dolfijnen gezwommen.Wauwww........

Rikie en Herman

Met de dolfijnen zwemmen, om jaloers op te worden. Nog veel plezier allemaal. Rikie, Herman

Thea

Wat een avonturen allemaal. Heel veel plezier nog op het Noordelijk eiland. Ik reis weer met jullie mee.

Liefs van Thea.

Agnes

Hoi Ánneke en Gerard, Wat een prachtige tocht. ik herinner me weer veel als ik jullie verhalen hoor. Alle toeristen bezoeken natuurlijk een beetje dezelfde dingen. Nog veel moois op het noordereiland.
liefs,
Agnes

Theo en Annie

Hoi Gerard en Anneke,

Leuk jullie verhalen te lezen.Als tegenvoeters van jullie Gerard, houden wij ,de 3 achtergebleven beleggers, het op een excursie naar Antwerpen waar we jou wel erg miste.Geniet samen van deze uitdaging maar ben voorzichtig.

Liefs,

Annie en Theo.

Jochem

Het klinkt allemaal fantastisch!!Dit wordt een reis die je niet meer zult vergeten. Geniet en beleef de volgende avonturen met net zo veel enthousiasme als de vorige.

Groetjes,

Jochem

stien

wat een geweldige ervaringen doen jullie weer op! Geniet vooral en we zijn natuurlijk weer benieuwd naar jullie verhalen. Groetjes voor allemaal Stien

Anneke en Gerard op zwemmen met dolfijnen.

Bedankt voor alle leuke reacties. Zo is ver weg toch dichtbij.
Het euforische gevoel om met dolfijnen te zwemmen is er nog steeds. Met remko josine saar fiene ik en nog 5 andere mensen hebben we 2 keer 30 min. tussen de dolfijnen gesnorkeld. Ze zwommen naast je ,doken onder je ,sprongen naar boven, kwamen recht op je af en keken je aan. We snorkelden tussen honderden dolfijnen. Aanraken was verboden. Aanbevolen werd om met geluiden te maken onder water en te klapperen met je zwemvliezen om ze uit te dagen. Hun capriolen boezemden totaal geen angst in.Gelukkig hadden we een wetsuit aan zodat je bleefdrijven en niet koud werd. Het water was ongeveer 14 graden. Een ervaring om nooit te vergeten.

Sander

Hoi Anneke en Gerard,

Dat klinkt allemaal erg leuk. Kan me voorstellen dat z'n trip met je kinderen en kleinkinderen een super belevenis is. Geniet er samen nog even van.

Have Fun

Sander Koele

stien

Wij (oudjes!) gaan morgen naar Madeira! Even wat anders dan jullie.
Wat maken jullie veel mee. Ik kan me jullie trots wel voorstellen. Nog een heel goede reis verder en nog heel veel mooie ervaringen wensen we jullie. Wat fijn dat er in Ghana een begin gemaakt is!

Anneke en Gerard

Jullie heel veel plezier op Madeira. Jochem op je vraag op welke hoogte we starten. Hoogte was 1100 meter. Een leuke klim dus met veel tegenwind.

Thea

Wat bijzonder om dit te kunnen meemaken en wat een mooie foto's. Reis lekker verder. Ik hoor graag weer van jullie.

Liefs van Thea.

Rikie en Herman

Dat is wat anders dan zingen op het smartfestival, dat "heet badderen" van jullie. Gister wel heerlijk smartelijk gezongen. liefs Rikie, Herman