AnnekeGerard.reismee.nl

Geluk in Hong Kong

Maandag 12 maart 2012-03-12

Geluk kopen in Hong Kong

In hartje Hong Kong staat een prachtige oude tempel waar Chinezen komen om hun goden te aanbidden en dat zijn er velen. Wat ons opviel was de ernst en de devotie die af te lezen was van de gezichten van zowel oude als jonge bezoekers, die met vele busjes aangevoerd worden. Vol verwachting en lichtelijk opgewonden lopen ze naar de tempels. Met briefjes, wierookstokjes en een busje vol genummerde stokjes knielden ze neer voor de hoofdtempel. De goden hardop aanbiddend en schuddend met het busje net zolang totdat een stokje op de grond valt. Met dat getal kun je dan een fortuin krijgen. Ik mocht het ook proberen de getallen 59,33 en 71 zullen

ons geluk brengen. Toch maar even de staatsloterij in de gaten houden.

Buiten de tempel kon je ook nog je geluk zoeken. Bij allerlei handlezers, waarzeggers enz. kon je voor 40 euro je geluk kopen. Daar werd grif gebruik van gemaakt.

Wij hadden in ieder geval het geluk dat we op de eerste dag van ons verblijf redelijk helder weer hadden om met het oudste trammetje dat steil omhoog gaat van het prachtige uitzicht over Hong Kong baai konden genieten. Wij hadden het geluk dat we 's avonds op een boot in de baai van Hong Kong konden kijken en luisteren naar een symfonie van lichten op de vele hoge wolkenkrabbers rondom de baai. Hele gebouwen stonden in het licht dat voortdurend van kleur en samenstelling veranderde. Wij hadden het geluk (vond ik in ieder geval) dat we sliepen op de tiende verdieping van ons hotel. Veel hotels en gebouwen tellen 20 tot 40 verdiepingen of. Wij hebben het geluk dat we over 2 dagen onze kinderen en kleinkinderen in de armen kunnen sluiten. Al met al geluk genoeg.

Nu op weg naar Nieuw Zeeland. Hong Kong is echt fascinerend. Geweldige infrastructuur, behulpzame, vriendelijke mensen en volgens Gerard niet duur.

Lieve groet,

Anneke en Gerard

Agnes

Hoi Gerard en Anneke,
Heel leuk om weer op de hoogte gehouden te worden van jullie prachtige reis en natuurlijk van jullie geluk. lieve groet, agnes

José

Hoi A & Wat een boel geluk. Mooi is High Peak hè? Ook ik heb geluk. De zon schijnt en de strijk ligt op me te wachten ;-)

Rob

Als zelfs Gerard zegt " niet duur" dan moet het wel erg goedkoop zijn.
Leuk om zo nu en dan iets te horen van jullie reisbelevenissen.

Groet. Rob

Herman

Gerard koop.snel aandelen daar want het geluk is met je

Ad Martens

Hallo Anneke en Gerard

Leuk jullie reisverslag te lezen, te meer omdat ik ook in Hong Kong ben geweest. Ik zie het beeld weer voor me. En het verhaal "Geluk" Bijzonder hè dat mensen zo hun gevoelens uiten.
Voor jullie ook vast en zeker veel geluk op je verder reis, veel plezier en genieten van al het nieuwe.

Lieve groet, Ad Martens

jochem

Ik heb jullie verhaal wat laat gelezen, maar het is een prachtig begin van jullie reis. Zorg dat je het geluk niet allemaal in een te vroeg stadium opsoupeert!!

Hartelijke groet,

Jochem

Karijn en Bert

Lieve Anneke en Gerard
Wat een genot, deze reis! Geniet er maar weer met volle teugen van, dan genieten wij door deze verhalen weer volop met jullie mee. Veel plezier bij het weerzien met jullie kroost

schuijt

Ha Anneke en Gerard,

We wensen julli een goede terugreis.
Welkom in Hoevelaken

Wim en Dini