AnnekeGerard.reismee.nl

Verrassingen in Nieuw Zeeland

Zondag, 18 maart 2012

Verrassingen in Nieuw Zeeland

Wat een verrassing dat we werden opgewacht in Christchurch Nieuw Zeeland. We hadden niet verwacht dat Remko, Josine en de kids al in Christchurch van het Zuidereiland waren. We waren blij ze te zien en er moest heel wat bijgeknuffeld en bijgepraat worden. Samen hebben we onze huurauto opgehaald en daarna naar het hotel in Christchurch gereden. Onderweg zagen we de gevolgen van de aardbeving een jaar geleden. Overal reparaties aan het wegdek, grote schade aan gebouwen en open plekken van totaal verwoeste huizen. Een nachtje slapen daar was wel genoeg. De volgende dag reden we naar Akaroa een pittoresk plaatsje aan de baai van Peninsula. We overnachten op een gezellige camping waar we sliepen in cabins (een soort trekkershut) met prachtig uitzicht op de baai. In een grote keuken kon je je potje koken en eten. Het ging er gemoedelijk aan toe en gasten wisselden onder genot van een glaasje wijn allerlei reiservaringen uit. Tot grote verrassing van onze kleinkinderen hadden we werkschriften van school meegenomen. Deze ijverige, leergierige kinderen lieten geen moment onbenut om erin te werken. De camping lag aan een mooie baai waar je met de dolfijnen mee zou kunnen zwemmen. Jammer genoeg was de zee te ruw en ging de boottocht niet door. Hopelijk komt er nog een andere gelegenheid. Een dag later hebben we tot onze verrassing ‘s avonds de kleine blauwe pinguïns uit zee aan land zien komen om vis te voeren aan de vrouwtjes en hun kleinen die ongeduldig staan te wachten. Een fascinerend gezicht. Nieuw Zeeland is een land vol verrassingen of het nou het landschap is (prachtige vergezichten), het weer, de logeeradressen (gisteren sliepen we tot plezier van de kleinkinderen met z'n allen op 1 kamer) of zoals vandaag in een gezellig privé huis bij de ingang van de baai in de prachtige omgeving van Dunedin. Tot onze verrassing geen enkel probleem met een wandeling naar het topje van de berg achter onze cottage. En hopelijk nog meer verrassingen. Onderweg hadden we ook al een langere stop gemaakt om naar de gele pinguïns te kijken. Ze kwamen uit het water en begonnen aan een lange klim naar hun slaapplekken hoog boven de zeespiegel. En onderweg af en toe even uitrusten van hun lange trektochten op zee ( wel 25 km uit de kust) en de steile duinpaadjes tot wel 50 meter hoog. En natuurlijk overal zeehonden op het strand en op de rotsen. En veel vogels. Kortom, genoeg om ons te blijven laten verrassen.

Lieve groet Anneke en gerard en de hele familie

Morgen gaan we de fjorden van Milford Sound bezoeken

Arjan

Wow, wat een wild life!!! Leuk om te lezen, veel plezier aan de andere kant van de wereld!

Trudy

Mooie foto's en een prachtig verhaal. Ik leef helemaal mee!

Thea en Piet

Geniet van de kinderen en kleinkinderen en van het mooie land!

Ron

NZ is gewoon een mooi land.Veel plezier.

Rikie en Herman

Fantastisch, leuk om zo mee te kunnen genieten.

Rob en Betty

goed te horen dat alles zo naar wens verloopt. wij wensen jullie nog veel reisplezier en mooie avonturen.

Agnes

Hoi net terug van Frankrijk. Leuk om jullie verhalen te lezen. liefs en lekker genieten

Belinda

Klinkt goed allemaal. Veel plezier!

Wim en Dini Schuijt

Ha Anneke en Gerard,
Wat een mooie foto's en films.
Wij hebben het geluk mee kunnen genieten!
Heel veel reisplezier.